Ny renhållningsentreprenör i Sollentuna och kundtjänst flyttar hem

Från den 1 juni 2012 sköter RenoNorden hämtning av hushållsavfall i Sollentuna. Samtidigt passade man på att ta hem kundtjänst och fakturering för avfall till Sollentuna Energi.

Den nya entreprenaden gäller perioden 2012-2017. Entreprenörsbytet innebär ingen förändring för kommuninvånarna mer än att sopbilarna som rullar på kommunens gator kommer att vara röda.

Men det händer andra saker i Sollentuna som invånarna kommer märka av. Den 1 juni 2012 flyttade kundtjänst och fakturering för avfall hem till Sollentuna Energi. Tidigare har denna tjänst tillhandahållits av renhållningsentreprenören. Flytten innebär att kundtjänst för alla Sollentuna Energis verksamheter samlas under samma tak, vilket ger ökade möjligheter till god kvalitet och tillgänglighet.

-Det blir en service för kunden att ha alla verksamheter samlade på ett ställe. Att det räcker med ett samtal för att få hjälp med det man behöver, säger Kristina Sjöblom, chef för affärsområde avfall på Sollentuna Energi i deras kundtidning. Från nästa år är ambitionen att sollentunaborna ska få alla avgifter som rör fjärrvärme, stadsnät, elhandel, elnät, vatten och även avfall samlade på en faktura.

Vår hemsida använder sig av cookies. Genom att fortsätta surfa på sidan godkänner du att vi använder cookies. Klicka här för mer information.

Jag förstår